سيد هادي سيف با اشاره به آغاز نگارش و تدوين کتاب \"نقاشي پشت شيشه\" و مهجور بودن اين بخش از حوزه هنر، گفت: در زمان تحقيق و تأليف اين کتاب، حضور هنرمندان نقاشي پشت شيشه در عرصه هنر ايران زمين و نگارگري را همانند خود شيشه شکسته و از ياد رفته يافتم به همين دليل هنگام استفاده از هر منبعي به روزنهاي برخورد نمي کردم.
وي با بيان اينکه موزه نقاشي پشت شيشه با بخش عمدهاي از آثار دوره قاجار و هنرمندان معاصر موزه برپا شد، بيان داشت: در گام بعدي قرار بود يک جريان جديد در نقاشي پشت شيشه را شاهد باشيم چراکه اعتقاد داشتيم مقام موزه چيزي فراتر از نمايش آثار است به طوري که در تمام دنيا موزه جايگاهي همسطح دانشگاه دارد.
سيف با اشاره به تأليف 38 جلد کتاب پژوهشي در عرصه هنر و ناشناخته بودن آن براي بيشتر موزه داران، افزود: نويسنده حکم واسطه براي شناسايي اين هنرها به مردم و مسوولان دارد.
به گفته اين پژوهشگر هنرهاي تجسمي؛ هم اکنون فاصله عجيبي بين هنرمندان و نويسنده نقاش پشت شيشه با موزه اين حوزه ايجاد شده است، بنابراين بايد عرصه هاي تحقيقاتي را به موزه ها کشاند و هنرمندان اين رشتهها را صدا کرد و دلهايشان را به صدا درآورد.
اين پژوهشگر و نويسنده خواستار گسترده تر شدن تأليف کتاب پشت شيشه و دورهم جمع شدن هنرمندان اين هنر و فروش و به نمايش گذاشتن آثارشان شد و بيان داشت: در اين راستا نمايشگاه هاي متعددي برگزار شود.
سيف يادآور شد: نقاشي پشت شيشه يکي از زيباترين و پرجلوه ترين هنرهاي ايرانيان است که در اواخر قرن 13 با مزين شدن به شمايل مطهر امامان در بين مردم الفت عاشقانه و عارفانه برقرار کرد.
به گفته نويسنده کتاب \"سوتهدلان\"؛ هم اکنون جاي تحقيق، پژوهش، هنر و هنرمند که تعدادشان نيز انگشت شمارند خالي است و عرصه تحقيقات و آموزش براي محققان محدود است. /119
انتهای پیام/